اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

مصطفی لعل شاطری: فقیه ربانی و عارف نامدار، آیت الله حاج شیخ محمدتقی بهجت،در سال ۱۳۳۴ ق (احتمالاً ۱۳۳۲ ق) در میان خانواده ای متدین، مذهبی و دوستدار خاندان عصمت در شهر فومن دیده به جهان گشود و در همان ابتدای کودکی، یعنی در ۱۶ سالگی، مادر پاکدامن و مهربان خویش را از دست داد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

تحلیل جدیدی از سرشماری سال ۲۰۱۱ در انگلستان نشان می‌دهد که به‌خلاف مذهب مسیحیت که در حال افول است، اسلام در این منطقه در حال گسترش است



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

رسالت و کارکرد اجتماعی روحانیت، استقلال حوزه های علمیه ،جایگاه مراجع عظام تقلید و رابطه رهبری و حوزه های علمیه از جمله موضوعاتی است که در گفتگو با دکتر علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و دبیر کل جمعیت رهپویان به گفتگو نشسته ایم.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

يك شب در سال است كه ارزش ويژه‌اي دارد. آن هم اولين شب جمعه ماه رجب.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

فردا شب لیلة الرغائب است، شب جمعه اول رجب. مؤمنین در مساجد دعا کنند: خدا شر این ملحدین و آن کفار را از شیعیان سوریه و بحرین، قطع کند؛ امروز وظیفه همه دعا برای نجات شیعه است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

يک روزنامه لبناني اعلام کرد؛ سه گروه تحقيقاتي از سوي چند تن از مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاي علميه براي بررسي معجزه اخير در حرم حضرت خوله(سلام الله علیها) دختر سيدالشهداء(علیه السلام)، به شهر بعلبک در لبنان اعزام شدند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

این مفتی وهابی در تازه ترین اظهارات خود در یک نوار ویدئوئی شیعیان سوریه را تهدید به قتل عامی وحشتناک می کند. عدنان عرعور " هم اکنون درکنار تندروهای وهابی و سلفی در سوریه علیه نظام حاکم ایستاده و با دیگر مخالفان دولت "بشار اسد" رؤیای ایجاد یک حکومت ضد شیعی هم جهت با وهابیت را در سر می پروراند



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:قتل عام شیعیان,مفتی,وهابی,, توسط علی زاهدی

در طی یک مراسم عزاداری در ضریح حضرت خوله (سلام الله علیها)واقع در "بعلبک" لبنان ، ناگهان از دیوار های قبر خون سرازیر شد و پس از گذشت لحظاتی این مایع شبیه به خون از اطراف ضریح نیز جاری شد.پس از این ماجرا صدها نفر از دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) برای دیدن این صحنه به این ضریح شریف آمدند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:خوله,دختر امام حسین(ع),خون,بلعبک, توسط علی زاهدی

سايت خبري آيت‌الله جوادي آملي، امروز افتتاح مي‌شود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

شاهد این سخنان سید حسن نصرالله که هیچ حساسیتی را در اذهان اصحاب رسانه‌ها و به تبع آن مردم بر‌نینگیخت، حال و هوای این روزهای شهرهای عراق، مناطق جنوبی لبنان و سوریه است که نظاره گر تشییع و دفن بی‌سر و صدا و مظلومانه شهدایی است که پایگاه‌های خبری وهابی از آنان به ‌«کشته‌های جنگ قبور» یاد می‌کنند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 20 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

جمعی از هنرمندان سینما از جمله حجت الاسلام پناهیان، فرج الله سلحشور، اکبر عبدی، جهانگیر الماسی و... با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به صحابه پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط

میثم مطیعی در هیات دانشجویی «میثاق با شهدا» دانشگاه امام صادق(ع)، که شب گذشته برگزار شد؛ پیرامون هتک حرمت به مقدسات اسلامی و نبش قبر صحابه حضرت علی(ع) حجربن‌عدی به مداحی پرداخت



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط

وقتى چنين رخدادهايى شد ، پسر هند جگرخوار خروج مى كند ، تا پس از آن بر منبر دمشق دست يابد . وقتى چنين شد ، منتظر خروج مهدى باشيد .



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط

این اظهارات "قرضاوی" در ادامه ی فتواهای دهها مفتی وهابی سعودی پیرامون تکفیر شیعه و صدور مجوز قتل آنها در کشورهای مختلف از جمله عراق، عنوان می شود. وی که پدر معنوی سلفی‌های تندرو به شمار می رود چندی پیش نیز با حمله به نخست‌وزیر عراق "نوری مالکی"، شیعیان را مفسدان فی‌الارض خوانده بود



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط

اسنادی وجود دارد که ثابت می کند مفتی " الزمزمی" چندین بار در تریبونهای رسانه ای مختلف، شیعیان مغرب و ایران را متهم کرده که با همدستی یکدیگر قصد دارند یک توطئه ی سیاسی را به اجرا بگذارند! مسئله ای که "الحسنی" آن را تحریکات و اکاذیب جهت دار بر علیه شیعیان و متهم کردن آنها به خیانت عنوان کرد



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط

شیخ " احمد خلیل ابراهیم" که از مدرسان دانشگاه الازهر است در ادامه ی سخنانش می گوید: نبش قبر مسلمانان شرعا حرام است پس شما را چه شده که به نبش قبر صحابه ی جلیل القدر پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می پردازید؟وی می افزاید: این اقدامات غیر اسلامی است؛ اگر مرجع شیعیان آیت الله سیستانی حکم تکفیر شما را صادر کند و به نبش قبر "ابو حنیفه" دستور دهد چه می کنید؟



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

در این بیانیه امده است چنانچه روند هتک حرمت ها به ساحت مقدس صحابی مخلص پیامبر و اهل بیت طاهرینش پایان نیابد تمامی قبور سردمداران نظام فاسد بنی امیه در سراسر بلاد اسلامی را بصورت کامل نابود خواهند نمود ..



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:حجر بن عدی,تهدید وهابیان,تخریب قبر,حضرت زینب(س),حضرت رقیه(س),انصار النبی,, توسط علی زاهدی

نشر سایان در تازه‌ترین اقدام خود کتاب مصور مرجعی با موضوع فلسطین را روانه نمایشگاه کتاب کرده است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:هصبانیت صهیونیست ها,کتاب ضد صهیونیست, توسط علی زاهدی

 

همزمان با اعلام تعطيلي حوزه هاي علميه جهان شيعه در اعتراض به هتک حرمت به مزار "حجر بن عدي"، يکي از عناصر وهابي گروهک تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" با انتشار تصاوير جديدي از اين اقدام وقيحانه، تهديد کرد که بزودي مشابه همين کار را با مزار حضرت زينب(سلام الله علیها) و حضرت رقيه(سلام الله علیها) نيز انجام خواهند داد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:حجر بن عدی,تهدید وهابیان,تخریب قبر,حضرت زینب(س),حضرت رقیه(س), توسط علی زاهدی


بار دیگر وهابیت، چهره غیر انسانی و ضداسلامی خویش را برای جهانیان آشکار کرد و با عملی أسف بار که هیچ دین و آیینی آنرا پذیرا نیست، اقدام به هتک حرمت به قبر و پیکر مطهر حجر بن عدی کردند ، مراجع تقلید با صدور بیانیه های جداگانه، جنایت هولناک وهابیون در خصوص نبش قبر و ربودن پیکر این صحابه ی جلیل القدر رادر سوریه محکوم کردند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:واکنش مراجع تقلید,حجر بن عدی, توسط علی زاهدی

پس از سفر هیلاری کلینتون و تاکید بر انجام اصلاحات در میانمار تاکنون 50‌ هزار مسلمان میانماری کشته شده و به بیش از 5 هزار زن مسلمان نیز تجاوز شده است.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:میانمار,هولوکاست,کشتار شیعیان,شیعه کشی, توسط علی زاهدی

یک سایت اینترنتی لبنانی عصر امروز با انتشار عکسی دلخراش از دو جوان ذبح شده سوری، نوشت: تروریست های القاعدة در ادامه جنایت های خود در قبال مردم سوريه عموما واهالي حلب خصوصا، آغاز به اجرای فتاواى برخی از شیوخ سلفي درباره ذبح جوانان دو رسوتای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در حومه حلب نموده اند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:تروریست,شیعه,کشتار شیعیان,سوریه, توسط علی زاهدی

تروریستها پس از نبش قبر این شهید اسلام در منطقه ی "مرج عذار" که در حال حاضر "غوطه" نامیده می شود، قبر و ضریح را کاملا تخریب کردند.آنها در پی بغض و کینه ای که به شیعیان داشتند، پیکر این شهید اسلام که گویی تازه دفن شده بود، را به منطقه ای نامعلوم انتقال دادند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:نبش قبر حجر ابن عدی,نبش قبر یار با وفای امرالمومنین, توسط علی زاهدی

خبر چندان خوشایند نیست. شنیدنش غمی شد بر غمها اما واقعیت است و راه فراری از آن نیست!



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:خود کشی جانباز,جانباز, توسط علی زاهدی

تضادی جدی بین فرهنگ غرب و فرهنگ خودی وجود دارد؛ تعریفی که فرهنگ اسلامی‌ـ‌ایرانی از زندگی و خوب و بد بودن آن و نقش مزرعه بودن زندگی دنیوی برای زندگی اخروی برایمان دارد، درست در نقطه‌ی مقابل فرهنگ غربی قرار دارد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:مفهوم زندگی,زندگی اسلامی,زندگی غربی, توسط علی زاهدی

آیا شیعیان قرآنی به نام «مصحف فاطمه(سلام الله علیها)» دارند، این مطلب تاچه اندازه صحت دارد؟



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:مصحف فاطمه(س),کتاب مصحف,مصحف, توسط علی زاهدی

منتظر بودم تا نوبت من برسه ... یکی از مشتریان داشت به صاحب فروشگاه می‌گفت که امروز برخی از مردم به شعار "این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است" بیشتر توجه می‌کنند تا اینکه "خدا همواره ما را می‌بیند و ما همواره در محضر او هستیم." نمی‌دانم منظورش از بیان این جمله چه بود و اینکه شما هم با من موافق هستید یا نه ولی این حرف خیلی من را به فکر فرو برد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

شهدا، نمی‌دانم چرا باید بعد از این همه سال برگردید؟ دوست داشتید شرمندگی‌ام را از توشه اندکم ببینید؟ اینقدر دیر برگشتید که صیاد شیرازی و حاج احمد هم پریدند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:شهید گمنام,شهی,دفاع مقدس, توسط علی زاهدی

لباس

آنچه در نظرات مراجع معظم تقلید نسبت به قرآن و اسامی امامان معصوم (علیهم السلام) حرام شمرده می‌شود، هر گونه عملی است که موجب هتک و بی احترامی به آنها باشد.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:چاپ آیات,پیراهن,تیشرت,قرآن روی پیراهن, توسط علی زاهدی

اشتباه کارتر در آن است که گمان می کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه می تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز ازهیچ فداکاری رویگردان نیست، از راه خودش که راه خدا و انسانیت است منصرف کند. امام خمینی(ره)



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:طبس,آمریکا,, توسط علی زاهدی


ام البنین، مادر چهار شهید در یک جبهه، الگو و اسوه ای است برای مادران شهدای کربلای ایران. اگر نبود صبر و بردباری و بصیرت این زن در تاریخ اسلام، به یقین دفتر صبر و استقامت بی سرمشق می ماند و مادران شهیدان در ایران باافتخار و سربلندی از جوانان به خاک خفته خویش چنین صبورانه سخن نمی گفتند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:ام البنین,دفاع از ولایت,ولایت, توسط علی زاهدی

بسیاری از مردم معتقدند که در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی بنگرد، ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بکشنند، و انسان را بیمار یا دیوانه کنند. در ابن مطلب به جنبه های مختلف این موضوع می پرداریم.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392برچسب:چشم زخم,داستان چشم زخم,داستان واقعی, توسط علی زاهدی

پس از آنكه امير المؤ منين على بن ابى طالب عليه السلام به سوگ پاره تن و ريحانه رسول خدا محمد بن عبد الله صلى الله عليه و آله يعنى سرور زنان عالميان حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليه شهيده راه ولايت و امامت نشست ، برادرش عقيل بن ابى طالب عليه السلام را كه آشنا به انساب عرب بود، فرا خواند و از او خواست برايش همسرى از تبار دلاوران برگزيند تا پسر دليرى براى مولا به ارمغان آورد كه سالار شهيدان حسين بن على عليه السلام را در كربلا يارى كند. (101)



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:ام تلبنین,مادر,ابوالفضل,زندگینامه ام البنین, توسط علی زاهدی

هنگامی که از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در مورد قدردانی از مادر سوال شد، آن حضرت فرمود: هیهات! هیهات! که بتوانی حق مادر را ادا کنی.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی