اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

انتقادات آیت‌الله صافی گلپایگانی به وزیر دولت

آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتقاد شدید از برگزاری برخی جشنواره‌ها در دهه فجر گفت: دهه‌ فجر دهه‌ مبارکی است و نباید این دهه‌ عظیم با گناه و کارهای خلاف شرع جلوه داده شود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

پیشنهاد شریعتمداری به روحانی/آقای روحانی انتظار بود از مردم پوزش بخواهید

به جناب آقای روحانی و برخی دیگر از دولتمردان محترم که توافقنامه ژنو را «بزرگترین توافق قرن»! و «نتیجه تسلیم قدرت‌های بزرگ»! می‌دانند پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌ای برای یک نشست مشترک میان برخی از منتقدان و حامیان توافقنامه یاد‌شده فراهم آورند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

کرامت؛ کالای‌گم‌شده‌سبد‌دولت/ عکس

ایران امروز حال و هوای دهه 60 را داشت. روزهایی که جنگ و کوپن، حرف اول اقتصاد را می‌زدند. دهه صف‌های طولانی و قند و شکر یارانه‌ای. این بار اما یک سبد کالایی 40هزار تومانی صدها نفر را راهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرد تا سهم‌شان را از هدیه دولت بگیرند.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

وجود دیسکوهای ارزان قیمت در نقاط مختلف شهر سبب شده بود که جوانان بسیاری در سطوح مالی مختلف وقت زیادی از روز و شب خود را در آن سپری کنند. راه اندازی این مراکز به طور رسمی به عنوان مراکز تفریحی گاها با بودجه فرهنگی و سرمایه دربار پهلوی دقیقا محرک بیشتر فساد در جامعه جوان کشور بود.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 14 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

 افشای ماموریت ضد فرهنگی خبرگزاری آلمانی +تصاویر

اکنون دیگر رویکرد ضد فرهنگی سایت دویچه وله آلمان برای ایرانیان مشخص شده است. کاری که با راه اندازی سایت فارسی این شبکه بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی

زن محجبه ایرانی خون‌آشام در جشنواره ساندنس

پس از نمایش مستند ضد ایرانی «سپیده» در جشنواره فیلم ساندنس، روز گذشته نیز فیلم ضدایرانی دیگری با نام «یک دختر تنها در شب به سوی خانه می‌رود» در این جشنواره رونمایی شد و قرار است در جشنواره برلین هم به نمایش در بیاید.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:, توسط علی زاهدی