اندیشه بیدار
اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

به گزارش تبریز بیدار ، ماهیت ، محل فعالیت و رویکرد شبکه " من و تو " بر کمتر کسی پوشیده است و اینکه این شبکه با کدام هزینه و تحت چه سیاستی به ستیزه جویی با ماهیت اسلامی جامعه ایرانی برخواسته است امری اثبات شده است.
هدف تعیین شده و  موجود در برنامه های این شبکه برای ضدیت با مبانی دینی و ارکان خانواده اسلامی موجب شده تا در اکثر برنامه های اجتماعی و خانواده آن ردپایی از زیر سوال بردن اعتقادات اسلامی - ایرانی وجود داشته باشد.

یکی از برنامه های پر طرفدار این شبکه که باحضور افرادی چون فائقهٔ آتشین مشهور به گوگوش و با نام " اکادمی گوگوش " برگزار میشود در سومین دوره خود دست به یک سناریوی ناشیانه در زیر سوال بردن موضوع عفاف و حجاب شد.

در این برنامه که با هدف معرفی افراد مبتدی در عرصه موسیقی و خوانندگی اجرا می شود ، پس از جدالی چند ماهه میان 14 نفر خوانند مبتدی زن و مرد یک خواننده زن به اصطلاح محجبه به عنوان نفر اول معرفی شد.

این فرد به نام "ارمیا" که از موضوع عفاف وحجاب تنها بر سر کردن روسری و بغل نکردن مردان نامحرم  و تماس فیزیکی را بلد بود در سراسر این برنامه علی رغم اجرایی ناشیانه  به مرحله فینال راه یافت.

وی در مرحله فینال نیز بر رقیب خود پیروز شد و گوگوش هم در سخنان خود , به صورتی عیان هدف برنامه ریزان من و تو را اعلام کردو  گفت: حضور افرادی چون تو در این مسابقه و راه یافتن به این مرحله نشان داد که زنان ایرانی با حجاب هم می توانند در این گونه برنامه ها موفق شوند.

این شرکت کننده که با تابلوی زن محجبه در این مسابقه شرکت و با مهندسی ناشیانه برنامه ریزان برنده نهایی شناخته شد ، نه تنها متانت و عفت زنان محجبه ایرانی را زیر سوال برد، بلکه با رقص و آوازهایی که خواند بدعتی جدید در میان نهاد تا حتی در  برخی مجالس دید و بازدید عید سوژه ای برای بحث در موضوع عفاف و حجاب با محوریت این خانم به وجود آید.

از دیدگاه اسلامی و بنا بر آیات قرآنی و فرمایشات معصومان فلسفه حجاب مشخص و تعیین شده  و چادر یا پوشش دیگر،  برای حجاب تنها برای در مصون ماندن از نگاه شهوانی دلهای بیمار نامحرمان تعیین شده و اگر قرار باشد پوشاندن موی سر همان حجاب اسلامی باشد راه به خطا برده ایم.

متاسفانه در غفلت فرهنگی و خواب عمیقی که مسئولان متولی فرهنگ در آن به سر می برند توپخانه فرهنگی غرب به دقت و ظرافت مشغول به کار بوده و از منحرف کردن جوانان از عفاف و حجاب قانع نیست و به نوع حجاب زنان محجبه هم سرک می کشد.

اگر شبکه هایی چون من تو ، بی بی سی و یا فارسی وان و یا صدای آمریکا در فعالیت خود تجدید نظر کنند جای تعجب است چرا که آنان از همان ابتدا برای نابودی دین و شعائر اسلامی هم قسم شده اند و هدف نهایی آنان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه خشکاندن ریشه اعتقادات صحیح دینی و اسلامی است.

آنچه موجب تاسف و تاثر است ، غفلت متولیان دین و مذهب و مسئولان فرهنگی از برنامه ریزی مدون و هدایت شده برای بیان عفاف و حجاب است.

در مناسبتهایی چون ایام فاطمیه بیش از هر زمان دیگری فرصت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب وجود دارد و ای کاش متولیان مذهب و فرهنگ در برنامه های تکراری و نخ نما شده خود نغلطندو با مهندسی دقیق فرهنگی برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای ترویج حجاب اسلامی بیاندیشند.
چرا هنوز باور نداریم که برگزاری همایشهای نخ نما شده عفاف و حجاب که باحضور چند صد نفر بانوی محجبه برگزار می شود و اصولا حرف تازه ای برای آنان ندارد ، درمان بی حجابی در کشور نیست؟

چرا هنوز باور نداریم که بگیر و ببند افراطی و در مقابل آن آزادی بی قید و بند نمیتواند راه کاری برای معضل بدحجابی در کشور باشد؟
چرا نتوانسته ایم حداقل در درون خانه های خود دختران و خوهرانمان را به حجاب و پوشش نجیبانه دعوت کنیم ؟
و هزاران چرای دیگر که همچنان بر روی هم تلمبار میشوند و در مقابل دشمن به سرعت تمام مرزها را در می نوردد و تنها سلاح ما صرف هزینه های کلان و بیهوده برای عفاف و حجاب و البته بازار داغ تهمت زنی به این و آن است.
منبع: آناج



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, توسط علی زاهدی