اندیشه بیدار
اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب


حجت الاسلام قاسميان رئيس مدرسه علميه مشكات در سخناني با اشاره تلويحي به برخي پيشنهادهاي طرف غربي براي عقب نشيني در قبال اعطاي برخي امتيازات به ايران، به آيات قرآن كريم اشاره كرده و گفت: «تا به پایشان نیافتید از شما راضی نمی‌شوند؛ آقایانی که هوس مذاکره به سرشان بزند که چه کار کنیم، اتفاقاً آن‌طرفی‌ها خیلی هم اصول‌گرا هستند در جای خودش. این‌ها باید به خاک بیافتند وگرنه این‌گونه که شما فکر می‌کنید نیست.»

به گزارش فرهنگ نیوز، حجت الاسلام قاسميان در سخنان خود با اشاره به نحوه تعامل دشمنان ايران با انقلاب اسلامي، عنوان كرد: «جامعه ما باید آن موقعی بترسد که ببیند دشمن با او کاری ندارد وگرنه همه نمازها همه روزه‌ها و مجالس و گریه‌ها زمان پهلوی بود ایران کلاً در بغل امریکا بود. امریکا هم هیچ‌کاری به کار ایران نداشت. »

اين استاد حوزه و دانشگاه به ادامه دار بودن تقابل حق و باطل در طول تاريخ اشاره كرده و افزود: «به پیغمبر عرض می‌کنند که این جنگ ما با کفار چه وقت بار خود را زمین می‌گذارد؟ حضرت می‌فرمایند «الجهاد ماض منذ أن بعثنی الله إلى أن یقاتل آخر أمتی الدجال» از موقعی که من مبعوث شدم تا این‌که آخرین امت من با دجال روبه رو شود جنگ ما با کفار سر جایش است. جنگ بی‌پایان است؛ مدل جنگ عوض می‌شود ولی جنگ عوض نمی‌شود؛ جنگ هست.»

در ادامه متن كامل اين گفتار قابل تامل از حجت الاسلام قاسميان از نظر شما مي گذرد.

وَ جَعَلنا فی قُلُوبِ الذّین إتَّبعوه رَأفةً وَ رَحمةً (سوره مبارکه حدید؛ آیه‌ی ۷ ) خداوند در دلشان یک رحمت و رأفتی را جعل کرده است. در سوره حدید می‏فرماید بر پیروان حضرت مسیح خداوند یک رأفت و رحمتی جعل کرده است وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ (سوره مبارکه مائده، آیه ۸۲)البته نه نصاری این را بارها عرض کردم، همین مسیح؛ وگرنه حاکمیت‌هایشان نه. حاکمیت آن‌ها بدین گونه است که لن ترضى عنك اليهود و لا النصارى حتى تتبعم ملتهم (سوره مبارکه بقره، آیه ۱۲۰)

تا به پایشان نیافتید از شما راضی نمی‌شوند؛ آقایانی که هوس مذاکره به سرشان بزند که چه کار کنیم، اتفاقاً آن‌طرفی‌ها خیلی هم اصول‌گرا هستند در جای خودش. این‌ها باید به خاک بیافتند وگرنه این‌گونه که شما فکر می‌کنید نیست. می‌دانید که هنوز به ما نگفتند که میزان بدهی‌های آن‌ها به ما از زمان طاغوت چقدر است، عددش را به ما نگفتند! مسئولین ما عددش را نمی‌دانند! فقط تخمین می‌زنند.

حالا در اینجا که دست برتری افتاده با ما جنگ‌های ۸ روزه اتفاق می‌افتد آقا فرمودند طرفی که پیش‌شرط تعیین می‌کند طرف فلسطینی است همین جاست که قرآن می‌فرماید: فلا تهنوا وتدعوا إلى السلم وأنتم الأعلون والله معكم ولن يتركم أعمالكم (سوره مبارکه محمد(ص)، آیه ۳۵) نکند شما دعوت به سازش بکنید سست نشوید و دعوت به سازش نکنید درحالتی که شما برترید انتم الاعلون و الله معکم و لن یترکم اعمالکم و خداوند اعمال شما را موتور و تک و تنها قرار نمی‌دهد.

کسی هوس این چیزها به سرش نزند. آیه ۲۱۷ سوره مبارکه بقره را به عنوان یک شاخص داشته باشید، «ولا يزالون يقاتلونكم حتي يردوكم عن دينكم ان استطاعوا» همواره با شما پیکار می‌کنند تا شما را مرتد کنند. اگر یک موقعی با شما پیکار نکردند دو حالت می‌تواند داشته باشد؛ یا اینکه نتوانستند و دست زیر شدند و «هم صاغرون». یا اینکه شما یا جامعه شما مرتد شده است. فقط در این صورت است. این حرف خداست، حرف زید و عمر نیست.

جامعه ما باید آن موقعی بترسد که ببیند دشمن با او کاری ندارد وگرنه همه نمازها همه روزه‌ها و مجالس و گریه‌ها زمان پهلوی بود ایران کلاً در بغل امریکا بود. امریکا هم هیچ‌کاری به کار ایران نداشت.

همین الآن در عربستان نماز درست و حسابی می‌خوانند  نماز من درآوردی هم می‌خوانند، روزه درست و حسابی و من درآوردی می‌گیرند، حجاب آن‌چنانی گذاشتند، قوانین آن‌چنانی گذاشتند، معتاد را هم به صلابه می‌کشند، همه این‌ها وجود دارد همه این‌ها را دارند ولی در بغل امریکا هستند. یعنی مرتد هستند.

لذا ما خوشحالیم از این‌که داریم می‌جنگیم. باید خوشحال باشیم. منطق امام حسین(ع) این را می‌گوید و این جنگ، جنگ بی‌پایان است؛ حواستان باشد. بحث ما این است که نکند این ادبیات رزمندگی و جنگندگی را از سطح جامعه جمع کنند. آقا جنگ تا کی؟ جنگ تا همیشه ذیل همین آیه‌ی سوره مبارکه قتال سوره ۴۷ که به اسم خود پیغمبر مزین است فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ وقتی این کفار را دیدید گردن پر!

«حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا» وقتی این‌ها را دیدید بجنگید تا زمین را از خون این‌ها ثخین و غلیظ بکنید؛ بعد هم این‌ها را ببندید یا آن موقع با منت و  فدیه آزاد کنید تا این جنگ بار خود را زمین بگذارد «حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا»

به پیغمبر عرض می‌کنند که این جنگ ما با کفار چه وقت بار خود را زمین می‌گذارد؟ حضرت می‌فرمایند «الجهاد ماض منذ أن بعثنی الله إلى أن یقاتل آخر أمتی الدجال» از موقعی که من مبعوث شدم تا این‌که آخرین امت من با دجال روبه رو شود جنگ ما با کفار سر جایش است.

جنگ بی‌پایان است؛ مدل جنگ عوض می‌شود ولی جنگ عوض نمی‌شود؛ جنگ هست. کسی این توقع را نکند مگر این‌که «یقاتل آخر أمتی الدجال» و آن‌ها بشوند «و هم صاغرون». جنگ آن‌موقع تمام می‌شود. نکند این ادبیات را از سطح جامعه جمع کنند.

 
منبع: رجا
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, توسط علی زاهدی