اندیشه بیدار
اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت‌الاسلام محمد اصغری افزود: خداوند متعال در آیه 32 سوره نور خطاب به پیامبر(ص) فرمودند: « بی‏ همسران خود و غلامان و کنیزان درستکارتان را همسر دهید اگر تنگ دستند خداوند آنان را از فضل خویش بی ‏نیاز خواهد کرد و خدا گشایشگر داناست».

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه بر هموار کردن مسیر ازدواج جوانان توسط خانواده‌ها و جامعه و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تأکید کرد و گفت: دختران و پسران باید طبق فرامین الهی و اسلامی در زندگی خود عمل کنند که این خود مستلزم آگاهی‌بخشی جدی در جامعه است.

وی افزود: در تفسیر این فرمایش آمده است که در جامعه یک دختر و پسر جوان نمی‌توانند مایحتاج و امکانات اولیه زندگی خود را فراهم آورده و تشکیل زندگی دهند پس والدین و حاکمیت نظام باید در این راستا پیشگام باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: متأسفانه در ازدواج جوانان خود والدین قصور و کوتاهی می‌کنند و برای همین سن ازدواج افزایش یافته؛ بنابراین سنت ازدواج آسان و به دور از تجملات و تشریفات باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود؛ چراکه والدین اندکی هستند که مقدمات ازدواج آسان فرزندان خود را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام اصغری افزود: جوانی که در سن بیست سالگی قصد ازدواج دارد به‌طور حتم قدرت اداره خود را نیز ندارد؛ بنابراین باید دولت در این راه پیشگام باشد البته دولت تسهیلات وام ازدواج برای جوانان پرداخت می‌کند؛ اما این وام‌ها کفایت نکرده و باید دستگاه‌های مربوطه با برنامه‌ریزی دقیق، مشکلات ازدواج جوانان را هموار کنند تا سن ازدواج افزایش نیابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با تأکید بر پرهیز از دوستی‌ها و آشنایی‌های پیش از ازدواج اظهار کرد: دختران و پسران حتی به قصد ازدواج نباید پیش از خواندن خطبه عقد با یکدیگر دوست بوده و با یکدیگر معاشرت کنند چون از مسائلی است که پس از ازدواج تأثیر سوئی بر روابط دختر و پسر می‌گذارد.

وی ادامه داد: به غیر از جدایی‌ها و طلاق‌هایی که در اثر بدبینی نسبت به یکدیگر به علت دوستی و آشنایی پیش از ازدواج حاصل می‌شود، ناآگاهی نسبت به وظایف متقابل و داشتن توقعالت غیرمنطقی از یکدیگر پس از ازدواج نیز موجب دلسردی روابط و در نتیجه طلاق می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: برای کاهش طلاق و جدایی در جامعه، دختران و پسران باید طبق فرامین الهی و اسلامی در زندگی خود عمل کنند که این خود مستلزم آگاهی‌بخشی جدی در جامعه است.

حجت‌الاسلام اصغری تأکید کرد: عاقد باید پیش از جاری ساختن خطبه عقد، زن و مرد را توجیه سازد نه اینکه به قرائت سرفصل‌ها بسنده کند چون سر فصل‌ها نیاز به توضیح دارند تا زوجین با چشمان باز و با آگاهی وارد زندگی مشترک شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: اگر زوجین امروزی خواستار یک زندگی پایدار، بادوام و همراه با آرامش و آسایش هستند باید سیره حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند نه اینکه با الهام از زندگی و فرهنگ غربی تیشه به ریشه زندگانی خود زنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, توسط علی زاهدی