اندیشه بیدار
اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

 تحلیل جدیدی از سرشماری سال ۲۰۱۱ در انگلستان نشان می‌دهد که به‌خلاف مذهب مسیحیت که در حال افول است، اسلام به‌ سرعت در این منطقه در حال گسترش است. به‌طوری که می‌توان انتظار داشت ۱۰ سال آینده این دین مذهب اول انگلستان به‌شمار آید.

 
به‌ گزارش فرهنگ نیوز به نقل از راشا تودی، تحلیل جدیدی از سرشماری سال ۲۰۱۱ در انگلستان نشان می‌دهد که به‌خلاف مذهب مسیحیت که در حال افول است، اسلام در این منطقه در حال گسترش است. به‌طوری که از هر ۱۰ نفر جوان زیر ۲۵ سال یک نفر مسلمان است و این بدین معنی است که می‌توان انتظار داشت ۱۰ سال آینده اسلام مذهب اول انگلستان محسوب شود.
این تحلیل جدید از سرشماری سال ۲۰۱۱ که توسط دفتر ملی آمار انگلستان صورت گرفت همچنین نشان داد که تعداد مسیحیان این کشور با سرعت ۵۰ درصد سریع‌تر از چیزی که پیش از این تصور می‌شد در حال کاهش است.
تحلیل دفتر ملی آمار انگلستان همچنین بیانگر این است که  سن اکثریت مسیحیان بیش از ۶۰ سال است و برای اولین بار کمتر از نیمی از جوانان خود را مسیحی معرفی می‌کنند.
بنا بر این گزارش، این تحلیل همچنین نتیجه گیری کرده است که پس از یک دهه تنها اقلیت کوچکی از مردم انگلستان مذهب خود را مسیحیت عنوان خواهند کرد.
در حال حاضر مسیحیت مذهب اول انگلستان است چراکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت این کشور خود را مسیحی معرفی می‌کنند.

منبع:فرهنگ نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 28 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط علی زاهدی