اندیشه بیدار
اندیشه بیدار
فرهنگ و مذهب

به گزارش فرهنگ نیوز ، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه ترتیل‌خوانی قرآن که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به گام‌های در نظر گرفته شده برای احیای قرآن و عترت اظهار کرد: امروز مردم کارشناس و متخصص‌محور هستند بنابراین قرآن و عترت به عنوان بالاترین کارشناس باید در زندگی مردم حضور داشته باشد.

تاثیرات قرآن خواندن در تعجیل فرج

وی خاطرنشان کرد: نخستین قدم برای پررنگ‌شدن قرآن و عترت اعتمادسازی نسبت به کلام خدا و اهل بیت(ع) است که به عنوان کارشناس عالم هستی پویا و زنده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تلاوت قرآن وصیت نورانی پیامبر اکرم(ص) است گفت: باید به تلاوت قرآن بپردازیم تا از گمراهی‌ها و ضلالت‌ها نجات پیدا کنیم.

وی ترویج فرهنگ تدبر و تفکر را از گام‌های احیای قرآن و عترت ذکر کرد و افزود: باید فرهنگ تدبر در قرآن ترویج شود که بار سنگین آن بر دوش حوزه‌های علمیه است.

ماندگاری عمل به قرآن، اطاعت از نسخه‌های آسمانی و دفاع از قرآن را از دیگر گام‌هایی ذکر کرد که در احیای قرآن و اهل بیت(ع) تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: نباید قرائت و انس با قرآن به چنین جلسات خلاصه شود بلکه لازم است نرم‌افزارهای قرآنی در دسترس قرار گیرد تا همواره از آنها استفاده شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند یار مهدی فاطمه (س) باشد که حق‌گرا، باطل‌گریز و حق‌شناس باشد بنابراین هر اندازه افراد قرآن و عترت را در خود تقویت کنند به تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) کمک خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, توسط علی زاهدی